maandag 8 juni 2015

Meatless Monday: Udon noodles met paksoi, champignons en gember

Het is weer maandag en dat betekent dat het tijd is voor een vegetarisch recept. De laatste tijd ben ik helemaal fan van wokken. Het is een makkelijke en snelle manier om een gezonde maaltijd klaar te maken.  Op de markt kwam ik paksoi tegen voor maar 0,50 cent en besloot om er meteen een lekker recept mee te bedenken. Paksoi is een koolsoort uit China en zit echt vol met vitamines en mineralen. 100 gram paksoi bevat al meer dan 100% van de dagelijks aanbevolen vitamine A en 75% van de dagelijks aanbevolen vitamine C. Daarnaast bevat paksoi ook calcium, ijzer, kalium en magnesium. Reden genoeg om vaker paksoi in je winkelmandje te laden toch? Naast paksoi bevat het recept ook champignons, rode ui en gember.








NODIG (2 personen):
- 100 gram Japanse Udon Noodles
- 1 stronk paksoi
- Half bakje champignons
- 1 rode ui
- 1 cm verse gember
- Bouillonblokje
- Knoflookpoeder
- Kurkuma
- Peper / Zout
- Olijf- of kokosolie

HOE:
- Kook de noodles volgens de verpakking en giet ze vervolgens af en spoel ze met koud water.
- Was de groenten en borstel de champignons schoon. Snipper de ui, snijdt de champignons in kwartjes, en snijd de paksoi in repen.
- Verhit ongeveer een eetlepel olijf- of kokosolie en fruit de ui in ongeveer 5 minuten. Voeg vervolgens de champignons, paksoi  en het bouillonblokje toe en bak deze mee. Voeg tenslotte de knoflookpoeder toe en pers de gember uit in een knoflookpers. De smaak van gember blijft het beste behouden als deze pas laat in het bereidingsproces wordt toegevoegd.
- Voeg vervolgens de noodles toe en wok deze mee. Maak het gerecht op smaak met (een mespuntje) kurkuma, peper en zout.

Liefs,

Robin

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen