woensdag 30 september 2015

Gezonde lunch: Hartige havermout omelet met veldsla en pompoenpitten

Snel en makkelijk lunchen? Deze omelet is makkelijk te maken én vult enorm (door het toevoegen van de havermout) en is ook nog eens erg lekker.
Normaal gesproken gebruiken wij de havermout vaak voor zoete gerechten, zoals ontbijtjes of zoetigheden zoals koekjes, pannenkoeken of cakejes. Maar je kunt havermout ook makkelijk op een hartige manier gebruiken door het bijvoorbeeld toe te voegen aan je omelet. Dit zorgt ervoor dat je sneller vol zit en dus minder geneigd bent om weer een (slecht) tussendoortje te gaan eten! Waarom havermout verder zo gezond is kun je hier lezen.

Naast de havermout worden er ook pompoenpitten aan de omelet toegevoegd Deze hebben een antischimmel, antibacteriële en antivirale werking! En ze zijn heerlijk!!



NODIG (voor 1 omelet):
- 2 (biologische) eieren
- een kwart kopje havermout
- een handje veldsla
- een handje vol pompoenpitten
- een beetje parmezaanse kaas
- peper/zout
- kokosolie om in te bakken

HOE:
Voeg een beetje kokosolie toe aan een koekenpan, laat het smelten op middelhoog vuur. Kluts de 2 eieren en voeg de havermout eraan toe. Goed door elkaar roeren. Voeg het ei + de havermout toe aan de koekenpan en bak het ei gaar aan beide kanten. Breng op smaak met peper en zout.

Zodra je het ei om wilt draaien voeg je alvast wat parmezaanse kaas toe aan het ei zodat dit er lekker in smelt. Rooster de pompoenpitten in een (andere) koekenpan. Zodra ze beginnen te ploffen nog eventjes laten roosteren.
Wanneer het ei klaar is leg je deze op een bord, voeg in het midden van het ei de veldsla + pompoenpitten & parmezaanse kaas toe! Je kunt hem eventueel oprollen en opeten als een soort wrap/pannenkoek.

Smullen maar!
Liefs,
Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen