vrijdag 23 oktober 2015

Wat eten we vandaag: Quinoa met boerenkool, feta, paprika & amandelschaafsel

Tijdens onze sugarchallenge eten wij aardig wat quinoa. Dit glutenvrije pseudograan is simpel om te maken, lekker, makkelijk en voedzaam!  Waarom quinoa zo gezond is kun je hier lezen.
We zorgen er vaak voor dat we extra veel maken 's avonds zodat we de volgende dag de quinoa mee kunnen nemen naar ons werk voor de lunch. Koud is quinoa ook heerlijk namelijk!
Deze simpele en snelle quinoa maaltijd at ik lekker warm met het ├╝bergezonde boerenkool in combinatie met feta, paprika, cherry-tomatjes, amandelschaafsel en pijnboompitten. De combinatie van deze ingredi├źnten is echt hemels! 







NODIG: (voor 1 persoon):
- 2 handen boerenkool
- een kopje quinoa
- 75 gr feta
- 1 gele paprika
- een handjevol pijnboompitten
- een handjevol amandelschaafsel
- het sap van een halve sinaasappel
- handjevol cherrytomaatjes
- peper & zout
- olijf- of kokosolie


HOE:
Heel easy. Kook de quinoa volgens de verpakking en voeg hier het sap van een kwart sinaasappel aan toe. Snijd de paprika in stukjes en halveer de cherrytomaatjes. Rooster de pijnboompitjes en amandelschaafsel in een droge koekenpan tot ze lichtbruin kleuren.
Bak de paprika in een beetje olijf- of kokosolie en voeg de boerenkool vervolgens toe en wok deze eventjes mee. Snijd ondertussen de feta in kleine blokjes. Voeg vervolgens de cherry-tomaatjes aan het mengsel toe, de rest van het sap van de sinaasappel & de feta blokjes. Laat op een laag vuur even pruttelen zodat de feta een klein beetje smelt. Breng op smaak met peper en zout. Voeg de pijnboompitten en het amandelschaafsel eraan toe. Roer tot slot de quinoa door het mengsel heen. 
Eet smakelijk!!


Liefs,

Naomi

2 opmerkingen:

  1. Super lekker! Ik heb de pijnboompitten vervangen door zonnebloempitten,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Mieke, dat kan natuurlijk ook. Blij dat het gesmaakt heeft :-)

      Verwijderen