donderdag 6 februari 2014

Gezonde smoothie: Mango smoothie met aardbei

Wij zijn er in elk geval dol op: smoothies! Smoothies zijn ideaal als ontbijt of als tussendoortje: gezond, lekker en een echte vitaminenboost! Smoothies zitten vol met eiwitten, mineralen en antioxidanten. En het leuke is je kunt er eindeloos mee variëren: smoothies met fruit, groene smoothies, lactosevrije smoothies, smoothies mét zuivel of notenmelk... Je merkt het al de opties zijn eindeloos. Je kunt er chiazaadjes, hennepzaadjes, lijnzaad of tarwegras aan toevoegen. Het is maar net waar jij zin in hebt!

Met deze smoothie waan je je even op een tropisch strand. Hij is heerlijk fris en snel gemaakt in een blender of even pureren met een staafmixer.

Tip: Je kunt ook bevroren fruit gebruiken voor je smoothies. Extra handig is dat je smoothie dan lekker lang koud blijft!









NODIG (voor 2 enorme glazen):
- Mango
- 2 sinaasappels
- 1 citroen
- handje met aardbeien
- 1 mandarijntje

HOE:
- Snijd de mango in kleine stukjes en pel het mandarijntje.
- Pers de sinaasappels en de citroen.
- Gooi alles samen met de aardbeien in de blender.
- Even blenden en klaar is je smoothie!
- Je kunt er eventueel nog chiazaden of andere zaadjes aan toevoegen voor extra vitamientjes!

Teveel gemaakt?
Je kunt smoothies het beste meteen opdrinken, maar je kunt ze ook kort in de koelkast  (het liefst in een afgesloten flesje) bewaren of invriezen. Zorg ervoor dat er zo weinig mogelijk lucht in het flesje zit. Een smoothie-on-the-go? Neem 'em dan mee in een thermosfles (kun je van te voren even in de koelkast leggen, dan blijft het extra koud)!

Liefs,

Robin

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen