donderdag 27 augustus 2015

Gezond ontbijtje: Parfait van Griekse yoghurt met muesli en rood fruit

 Ontbijten is by far mijn favoriete eetmoment van de dag. Ik moet er dan ook écht niet aan denken om mijn ontbijt over te slaan. Zodra de wekker gaat is mijn eerste gedachte: 'Zoveeel zin in mijn ontbijtje'. Ik probeer veel te variëren in ontbijt, van havermout tot smoothies en van pancakes tot yoghurtjes. Toch is er één soort ontbijt wat op dit moment toch echt mijn favoriet is. Dit ontbijtje is makkelijk, snel klaar & daarom perfect voor als je vroeg moet opstaan om naar je werk of school te gaan. Wij eten graag Griekse yoghurt maar dan wel de 0% vet variant, zodat je toch op je calorie-inname let en minder verzadigde vetten binnen krijgt!





NODIG (voor 1 persoon):
- 3 eetlepels* Griekse Yoghurt 0% vet
- 3 eetlepels muesli (Basic Muesli AH)
- 3 eetlepels rood fruit (diepvriesframbozen en diepvriesbosbessen)
- 3 theelepels cacaopoeder

*Gebruik een grote eetlepel

HOE:
- Verwarm wat diepvriesfruit in een pannetje op het vuur tot het ontdooit is
- Neem een weckpotje of een groot glas en begin met een laagje Griekse Yoghurt.
- Schep vervolgens een theelepel cacaopoeder erop
- Het laagje daarop is een grote eetlepel Muesli
- Tot slot een laagje frambozen/bosbessen
- Herhaal dit 3x en eindig met een laag frambozen en bosbessen

Tip: Ook lekker met wat superfoods, zaden of noten er nog doorheen!

Liefs,

Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten