woensdag 24 juni 2015

Wat eten we vandaag: Rozemarijnkippetje met zoete aardappelpuree, spinazie en feta


Het recept van vandaag komt uit het boek heNormale Dieet van Esmee Kohler.  Zij grijpt terug op het klassieke inzicht 'neem minder energie in dan je verbruikt' om gewicht te verliezen. Gewoon gluten, koolhydraten en zuivel dus. In het boek vind je eenvoudige dieetregels, ervaringsverhalen en simpele betaalbare recepten met lekkere, verse producten in de hoofdrol. En vooral van verse, simpele en betaalbare recepten houden we enorm! Na het uitproberen van de heerlijke frisse broccoli-courgettesoep, was ik ook benieuwd naar haar andere recepten. Daarom staat vandaag het tijmkippetje, wat bij mij een rozemarijnkippetje is geworden, in het zonnetje. Wederom een lekker, snel en gezond recept!




NODIG (1 persoon):
- 1 (biologische) kipfilet
- 2 eetlepels olie
- 1 theelepel gedroogde tijm of rozemarijn
- 1 รก 2 zoete aardappelen
- 200 gram spinazie
- half plakje feta
- teentje knoflook
- versgemalen peper en zout
- (optioneel snuf kurkuma, yes i am an addict ;-) )

HOE:
- Schil de aardappelen en snijd ze in stukken. Kook in water met zout in ongeveer 20 minuten gaar. Zelf stoom ik de aardappels liever, hierdoor blijven de voedingsstoffen nog beter behouden!
- Snijd de kipfilet in 2 gelijke stukken. Verhit de olie in een koekenpan en bak de kip op hoog vuur gaar. Bestrooi met tijm/rozemarijn en breng op smaak met peper. Draai het vuur laag en bak nog 10 minuten. Knijp ook een teentje knoflook uit en bak kort mee.
- Giet de aardappels af en voeg een eetlepel olie of roomboter toe en stamp tot een egale massa. Voeg eventueel wat kookvocht toe. Meng daarna de spinazie door de gestampte aardappels Breng op smaak met peper en zout.
- Verdeel de kip en de puree over de borden en garneer met wat verkruimelde feta.

Eet smakelijk!

Liefs,

Robin

P.S Ben je zelf benieuwd geworden naar het Normale Dieet? Je kunt het boek hieronder voor maar 14,99 bestellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen