donderdag 7 mei 2015

Romige eiersalade met basilicum

Onlangs ben ik begonnen in Het Normale Dieet van Esmee Köhler: een leuk boek met handige, praktische tips. Tips die je makkelijk kunt toepassen. In het boek vind je naast deze tips ook een aantal recepten. Een daarvan is deze zelfgemaakte eiersalade. 

Eieren zijn het ideale tussendoortje. Ze bevatten vitamines, mineralen, eiwitten en ze zijn ontzettend verzadigend.  Proteïnes in eieren zorgen ervoor dat je hongergevoel langer wegblijft. Het is alleen beter om niet meer dan drie eieren per week te eten. Ze zijn rijk aan cholesterol, die de kans op hart- en vaatziekten vergroot. Salades op je brood of crackers maken je lunch soms net wat spannender. Echter zitten de salades die je kant-en-klaar in de supermarkt vindt vol met zout, suiker, zetmeel en andere toevoegingen. Niet bepaald gezond. Gelukkig kun je veel van deze salades ook zelf maken waardoor ze gezonder en voedzamer zijn dan die die je in de supermarkt vindt. Je denkt misschien dat het maken ervan veel tijd kost, maar je zult zien dat je je eigen salade zo in elkaar flanst!







NODIG:
- 2 eieren
- 2 eetlepels Griekse yoghurt
- mestpuntje grove mosterd
- 3 eetlepels fijngesneden basilicum
- vers gemalen peper en zout

HOE:
- Kook de eieren in 9 minuten hard. Laat ze afkoelen en pel ze.
- Snijd de eieren fijn en doe ze in een kom. Voeg de yoghurt en mosterd toe en meng alles goed door elkaar. Snijd de basilicum fijn en roer dit ook door de salade.  Maak het op smaak met zout en peper.
- Serveer de salade op crackers met wat rucola en cherrytomaatjes.

Liefs,

Robin

Bron: Esmee Köhler - Het Normale dieet


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen