zondag 1 oktober 2017

#44 Persoonlijk Photo Diary: Pokébowls, leuke events & etentjes

Hoi lieve lezers. We zijn weer een week verder en daarom is het weer tijd voor een nieuwe photodiary. Afgelopen week zijn we ontzettend veel uit eten geweest. We beseffen soms niet hoe bijzonder het eigenlijk is dat we zo op zoveel plekken (gratis) kunnen eten, dus soms is het goed om hier even bij stil te staan en hier dankbaar voor te zijn. Naast het uit eten gaan hebben we ook een paar leuke events gehad deze week en gezellig afgesproken met onze nieuwe gastblogger, Anne. We zijn daarnaast nog steeds ontzettend druk met onze website, die nu hopelijk toch online kan gaan vanaf 1 november! Zijn jullie al benieuwd en kijken jullie mee met onze week in foto's?



Wij gaan de komende tijd op zoek naar de lekkerste pokébowls van Amsterdam. De eerste  hebben wij afgelopen week getest bij Sushito in de Pijp. Ze waren heerlijk!

's Avonds ging ik wat drinken bij de Ceuvel in Amsterdam Noord. Dit is zo'n leuk tentje. We zaten aan het water en het was echt zo pikdonker als je op de foto ziet! Hier wil ik heel graag nog een keer naar toe om te proeven van wat ze op de kaart hebben staan. 

Lievelingsplekje echt! Het IJ is elke dag weer een verassing. Hier las ik in de Happinez! 

Samen eten met Simone betekent negen van de tien keer gewoon een gigantische bak met sla. Hier hadden we gestoomde broccoli en pompoen-haverballetjes. 


Yes! Amen! 

Tijd voor de tweede pokébowl deze week bij Genki, samen met mijn vriendin Arianne en zusje. Het was wederom weer smikkelen! 

Op mijn werk hebben we een hele gave plantenbak aan de wand hangen. Ik heb er een aloë vera plantje in geplant. Vraag me af of-ie gaat aanslaan, want normaliter staan ze in droge grond. 

Another day... 

Receptjes uittesten op stage, heerlijke stir fry van spaghetti met een pesto-room saus en stukje zalm. Yum!

En of course ook pokébowls gemaakt deze week op stage!

Ondertussen was mijn lieve zusje naar een event bij Restaurant C, waar wij helaas niet heen konden. We waren uitgenodigd door Grohe voor een kennismaking met hun nieuwste innovaties en kregen een speciale workshop van Chefkok Michiel van der Eerde. 

Restaurant C staat bekend om hun gerechten met verschillende temperaturen. Elke gerecht werd weer bereid op een andere temperatuur en het was zooo ontzettend lekker. 


Fotshoot na afloop in gekke kleding!

Dit. Dit mis ik (Robin) zo erg sinds ik vegan ben: KAAS! Ik eet nu wel regelmatig vegan kaas, maar dit mis ik toch wel... 

Fijne inspiratie op Instagram.

Simone en ik hebben zoete aardappel, pompoen en bloemkool uit de oven gemaakt. We hadden het gekruid met onder andere kerrie, paprikapoeder en kurkuma. 

De film Seven years in Tibet is echt wel een aanrader! Kijk btw hoe knap Brad Pitt is 

Hier maakte ik een smoothiebowl met blauwe bessen, sojamelk, banaan en extra vegan proteinepoeder van Orangefit. De muesli is van Rude Health. 

Vanaf het moment dat ik ontdekte dat het nieuwe seizoen van Once Upon A Time online op Netflix staat, kijk ik het in elk vrij moment dat ik heb. Echt mijn lievelingsserie! 

Donderdag hadden we de opening van Jacks op de Ferdinant Bolstraat. 

Selfie tijd!

En het was weer tijd voor een vrolijke pokébowl. Deze keer bij Temakery in de Pijp. 

Oeeeeh ja je ziet het goed. Dit is een sprinkhanenmuffin gekregen van de Albert Heijn en nu te koop bij de Ah to go. Durf jij het aan? Ik heb een hapje genomen maar moet eerlijk bekennen dat ik de sprinkhaan vrij droog vond smaken. 

De spreukjes van Yogi tea zijn geweldig! 

Deze hartige taart met pompoen, boerenkool, zoete aardappel & feta maakte ik op mijn stage bij MunchFitFood to go

Vrijdag. Ik weet niet wat er gebeurde, maar het barste los. We hebben echt 20 minuten in de auto moeten wachten voor we naar het restaurant konden waar we gingen eten. 

We aten bij Natuurlijk Smullen, de biologische snackbar van Amsterdam, deze falafelburger. 

Naar de Bios met Fa! Super gezellig. We gingen naar Girls Trip. Echt een leuke feel-good movie om heen te gaan met je vriendinnen. 

Ik met mijn bak zoete-en-zoute popcorn! 

Diner bij Jackson Du bois. Vegan lasagne en fish & chips. 

Pretty Amsterdam!

Op zaterdag ging ik met Shannen en River naar mijn opa en oma. Hier maakten we vegan nasi met blokjes tofu. Mijn opa en oma vonden het heerlijk! 

Als toetje sorbetijs! 

Hilarisch, maar River kan dezelfde gezichtjes trekken! Tong uitsteken, duckface. Mijn lieveling!!!! 

Avondwandeling met de leukste! Kijk hoe gelukkig hij is. 

Prachtige lucht! Wauw! 

Samen naar de maan kijken! 

Op zondag ging ik met Maartje naar Walk with me in Rialto. Het ging over mediteren en van te voren hadden we ook een korte meditatie. Yes! 

Zondagmiddag hadden we afgesproken bij The Vegan Junkfood bar samen met onze nieuwe gastblogger Anne. Het was super gezellig en gezellig. Jullie horen snel meer over Anne, zij gaat voor ons op zoek naar leuke nieuwe hotspots in het oosten van het land. 

Oeh lalaaaa vegan burgers! 

Tijd voor een selfie!

En hop gelijk door naar de volgende hotspot. Etentje numero 5 van deze week bij Staring @ Jacob in West. Laatst waren we al bij de opening en aten toen de meest lekkere vegan sushi ever. 

Cocktail tijd!

Deze vegetarische Gyoza hapjes waren heerlijk!

Groentespiesjes!

En of course de vegan sushi. Het was allemaal zo ontzettend lekker. We schrijven snel een uitgebreide review over deze leuke hotspot.

Tofu panna cotta, yum! Wat een geslaagde avond.

Dit was onze week! Hoe was jullie weekje?

Liefs,

Naomi & Robin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten