zaterdag 1 april 2017

30 day Veganchallenge!

Vandaag is het zover! Wij starten met de VeganChallenge. 30 dagen lang zonder vlees, vis en andere dierlijke producten. De afgelopen weken zijn we erg geschrokken van de narigheid omtrent het slachthuis in Belgiƫ. Vol afschuw en verdriet heb ik, Naomi, het filmpje bekeken. Op dat moment werd ik me toch wel bewust van mijn eigen eetgedrag. Ik eet zelf niet heel veel vlees en kan voor mijn gevoel ook best zonder, maar of ik daadwerkelijk ook echt zonder zou kunnen (en dan met name zonder vis, kaas, eieren en andere zuivelproducten), is nog maar de vraag. Vandaar dat ik deze uitdaging wil aangaan, om te zien wat het met me doet, hoe ik me ga voelen erdoor en hoe moeilijk/makkelijk het voor me is. Ik woon op dit moment in Cyprus, dus het zal nog een extra uitdaging zijn, gezien alle verleidingen hier maar gelukkig doet Rebecca, een vriendin van hier, gezellig met mij mee!


Net zoals Naomi at ik, Robin ook nooit veel vlees. Soms bij mijn ouders of wanneer ik uit eten ging nam ik wel eens een stukje vis. Tot ik vorige maand opeens dacht: ik stop met het eten van vlees. Voor mij een logische stap. De vreselijke beelden van het slachthuis bevestigen mijn keuze meer en meer. Niet alleen in slachterijen is er veel dierenleed, maar ook bij de productie van zuivel komt veel dierenleed kijken. Ik ben benieuwd hoe de stap naar het stoppen met eten van zuivel (doei lekkere kaasjes) mij bevalt. Wanneer ik zelf kook verwacht ik dat dit geen uitdaging is, maar tijdens sociale activiteiten ben ik benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Over de VeganChallenge
De VeganChallenge is een project van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme, opgezet door gepassioneerde idealisten die graag een steentje bijdragen aan een diervriendelijkere wereld. Twee keer per jaar organiseren zij een challenge voor een maand. Tijdens deze maand krijg je dagelijks een nieuwsbrief met heerlijke recepten voor iedere dag. Via social media kun je ook in contact komen met andere deelnemers aan de challenge. Het doel is om zoveel mogelijk mensen zo makkelijk mogelijk te maken om veganistisch te eten!

Doe jij met ons mee? We zullen de komende maand veel vegan recepten plaatsen zodat jullie genoeg inspiratie krijgen en de challenge vol kunnen houden.
Je kunt je aanmelden via de website van VeganChallenge en je kunt ook lid worden van de Facebookgroep.

Liefs,

Robin & Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten