zaterdag 30 april 2016

Eetdagboek Jessica van Young Voedingsadvies

Vandaag het eetdagboek van Jessica Young van Young Voedingsadvies. De afgelopen week heeft zij een voedingsdagboek bijgehouden voor Three Girls One Kitchen! In het dagelijks leven is ze werkzaam als voedingsadviseur, organiseert ze kookworkshops en verzorgt ze catering op verschillende locaties. Haar passies zijn onder andere koken en ze is erg dankbaar dat dit haar werk is! Ze vindt het erg leuk om haar  dagboek met ons te delen!












Maandag

De maandag start ik met een bakje blauwe bessen en macadamia noten. Een mooie combi van noten en fruit. Eiwitten en langzame koolhydraten, maar ook gezonde vetten.



Ik lunch met een witte koolsalade, 4 boekweitcracker, plakjes kipfilet en 2 gekookte eitjes. Tussendoor eet ik een Appeltje. Als diner eet ik gestoomde zoete aardappel met broccoli en gerookte makreel. Scheutje olijfolie over het geheel, zodat ik de in vet oplosbare vitaminen goed kan opnemen (A, D, E, K). Ik maak extra voor de volgende dag.

Dinsdag

Ik ontbijt met  ½ avocado met 2 boekweitcrackers en een gekookt eitje. Als lunch eet ik broccolisoep met bio spekjes en een ½ komkommer. Als tussendoortje eet ik een handje gedroogde vruchten  en kokossanten. Mijn diner is broccoli met boekweitnoodles en een handje cashewnoten. Daar eet ik los een paar wortelen bij.

Woensdag

Ik ontbijt met kastanjemeelpannenkoekjes met zelfgemaakte aardbeienjam zonder suikers.
Ik lunch met een salade met sinaasappel, paksoi en cashewnoten. Daar doe ik wat olijfolie en appelazijn over. De salade eet ik met een blikje tonijn op water.



 Tussendoor eet ik nog wat snackgroenten (komkommer, bleekselderij, radijs en paprika) en een kastanjemeelpannenkoek van vanmorgen. Vanavond eet ik een gehaktbal met pastinaakpuree en een groene salade. Ik neem nu ook nog een klein stukje pure chocolade van Vivani, 99%.

Donderdag

Ik start schaaltje gevuld met kokosmelk, diepvries blauwe bessen en pompoenpitten. Smullen!!



Ik lunch met havermout met banaan en een snufje Keltisch zeezout voor de mineralen. Het tussendoortje sla ik vandaag over. Als diner eet ik portobello pizza, waar ik zelfgemaakte tomatensaus, bio plakjes kaas en verse kruiden voor gebruik. Echt in een handomdraai gemaakt en súperlekker. Je kan hier zelfs eentje extra van maken en koud de volgende dag eten.

Vrijdag

Ik ontbijt met boekweitpannenkoeken met zongedroogde tomaten. Ik maak extra voor een tussendoortje vandaag. Mijn lunch is een portobello van gisteren en groene salade met een blikje sardientjes op water. Als tussendoortje eet ik nog een boekweitpannenkoekje. 's Avonds ben ik lekker uiteten geweest. Sushi…!

Zaterdag

Ik ontbijt met 2 gebakken eitjes. Ik laat het eigeel heel, dat vindt ik het lekkerste! En daar eet ik ook een losse peer bij. Ik lunch met een smoothie met andijvie, sinaasappel, gember en appel. Tussendoor eet ik een haring van de markt, met uitjes en zuur ☺


Het avondeten bestaat uit zoete aardappelsoep met kabeljauw.



Zondag

Ik ontbijt met havermout met appel en ceylon kaneel. Ik maak mijn havermout altijd aan met water. Goedkoop en zo hoef ik geen amandel of soja te gebruiken. Vaak bestaan de pakken amandelmelk toch al grotendeels uit water…en soja kan de hormoonhuishouding uit balans brengen.
Lekker lunchen met vriendinnen bij Sla. Daar neem ik een salade met pompoen, hennepzaad, avocado en balsamicodressing. Daarbij neem ik ook een groene smoothie, ik ben alleen vergeten op te schrijven wat erin zat …
Vanavond wil ik een lichte maaltijd dus maak ik 2 gekookte eitjes en eet dat samen met 2 boekweitcrackers en een ½ avocado. Later op de avond heb ik nog een beetje trek en eet ik een kokostoetje van Abobot Kinney's.



Liefs,

Jessica

Wil je meer dagboeken lezen? Lees dan ook het voedingsdagboek van Francesca, die van Anneloes of ons voedingsdagboekje! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten