zaterdag 29 juli 2017

Jessica's Soulfood #03

Ik ben Jessica Young. Voor Three Girls One Kitchen ga ik om de 4 weken een dagboekje delen. Superleuk om met jullie mijn dagboekjes te delen. Ik hoop via die weg dat ik jullie kan inspireren om bewuster te worden van wat je eet en drinkt. Natuurlijk is het bij mij echt niet altijd even gezond. Ook ik houd van een frietje of wat chocolade op zijn tijd! Maar probeer daarin wel een balans te vinden.

We zijn weer toe aan een nieuw dagboekje (inclusief recept en boek tip)! Eentje helemaal vanuit Amerika. Daar ben ik namelijk op vakantie geweest. Mijn vader komt uit Amerika en ik heb daar 2 halfbroers en nog meer familie wonen. Ik ben een week in Savannah Georgia geweest en ook een weekje in Tampa Florida.

Eten daar, en dan met name gezond eten, is erg lastig. Het is duur. Als je kijkt naar het prijsverschil tussen een fastfood maaltijd en een zak sla of appels dan schrik je je rot.
Toch heb ik geprobeerd zo gezond mogelijk te eten. Lees hieronder meer!



Maandag
0900 Ik start vandaag met 2 gebakken eieren, gestoomde broccoli en een glas jus d’orange. Mijn broer neemt me mee naar Omelet Café. Waar je niet alleen hetgeen krijgt wat hierboven geschreven staat…ook nog aardappelen, havermout én een worstje. Veel te veel natuurlijk. Afijn het eitje was wel erg lekker!

1200 Als tussendoortje eet ik verse watermeloen met een glas citroensap. Watermeloen is echt een van mijn favo fruit soorten!

1700 Het is hier erg warm. Ik trek het dan ook niet om de hele dag wakker te blijven (al helemaal niet door mijn jetlag). Ik ga even liggen.

1900 Als diner hebben we de BBQ aangestoken. Vleesjes, salade en aardappelsalade. Jammie!

2200 Handje noten.

Dinsdag
1030 Ik start vandaag met een gekookte ei, hele avocado en 2 boekweitcrackers (meegenomen van huis).

1200 Als tussendoortje eet ik ook een banaan en een handje noten.

1400 Als lunch worden we meegenomen naar een Grieks restaurant. En wat was dat heeeerlijk! Helaas geen foto van. Ik had een bord vol kleine hapjes. Dus van alles wat. Hier (https://chickslovefood.com/recept/zo-maak-je-hummus/ ) trouwens een lekker recept voor hummus (wat op mijn bord lag ;-) )

1600 Stukje pure 85% chocolade + groene thee.

1930 Mijn neefje is jarig en voor zijn verjaardag gaan we wat later op de avond uiteten. Mexicaans eten om precies te zijn. Niet heel gezond…al heb ik dat wel geprobeerd. Ik koos voor een fajita met kip en groente. Oja en een beetje rijst.



Woensdag 
0830 Ontbijt heb ik overgeslagen.

1000 Begin toch trek te krijgen en eet een banaantje. Ook heb ik zaden crackers gevonden (glutenvrij én peperduur haha).

1200 Vandaag eet ik een broodje met tonijnsalade. Toch krijg ik daar een beetje last van. Het wordt geserveerd met frietjes en salade.

1400 Vier boekweitcrackers met hummus + 1 ei + schaaltje salade met rauwkost

2000 We eten een rijstschotel met bonen en gestoomde broccoli. Ook maak ik zoete aardappel uit de oven. De rijstschotel is een van de lievelingsgerechten van mijn neefjes.


Donderdag
0800 We zijn na een 7 uur lange autorit in Tampa Florida gearriveerd. Wat ik allemaal tijdens die reis gegeten heb, heb ik niet bijgehouden. Maar merk wel dat ik door verveling meer eet…

1200 Ik stoom wat broccoli, eet een halve avocado en bak 2 eieren. Op mijn boekweitcrackers smeer ik wat pindakaas en strooi ik Himalaya zout.

1600 Als tussendoortjes snijd ik komkommer, paprika, wortel, bleekselderij in stukjes en vul ik aan met wat druiven. Dit neem ik lekker mee naar het strand, samen met een goed boek J
Boek: Master yourmindseten leef je mooiste leven van Michael Pilarczyk

2100 De hele familie komt bijeen en bij ons eten. Ik maak mijn specialiteit: kip curry met zoete aardappel, een spinazie salade met basilicum dressing en banaan met pure chocolade uit de oven.



Vrijdag
We vertrekken vroeg naar Miami. Daar overnachten we in een hotel aan Oceandrive. Miami valt een beetje tegen. Veel barhopping (ik drink al heel lang niet meer) en het is veel gezien willen worden. We eten daar overigens wel een heerlijke lunch, wat bestaat uit courgette pasta / chilisaus met bio kippen bouillon en avocado.

Als tussendoortje neem ik een glas tomatensap met limoen…




Zaterdag
We vertrekken ook weer vroeg weg uit Miami. Eten pas later in de ochtend. Ik heb nog steeds mijn zadencrackers waar ik van loop te snacken en een appel.

We lunchen als we weer terug in het appartement zijn. Daar maak ik een zoete aardappelsoep met rode peper. Maak ik een groene salade met zongedroogde tomaten en een halve komkommer.
Oja en een handje naturel chips.

In de avond warm ik mijn kip curry met rijst op. Dit doe ik niet met een magnetron maar in een pannetje. Vanwege de straling die heel veel voedingsstoffen stuk maakt in je voedsel.

Zondag
Het is tijd om weer naar huis te gaan!
Op het vliegveld eten we uitgebreid een lunch. Ik neem een gerookte kipsalade en mijn vriend neemt een hamburger met frietjes. In het vliegtuig heb ik gelukkig mijn zadencrackers, cashewnoten, banaan, pure chocolade, fruit energiereepjes en flesjes water als ‘overlevingspakket’ haha.


Liefs,

Jessica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten