vrijdag 22 april 2016

Eetdagboek Anneloes van ’t Klooster

Anneloes loopt momenteel stage bij Young Voedingsadvies. Deze week heeft zij voor drie dagen haar eten bijgehouden.

"Ik vind het zelf altijd erg inspirerend hoe andere mensen eten en daarom vind ik het ook leuk om mijn eigen eetdagboek bij te houden. Ik vind eten erg interessant en daarom doe ik er ook een studie over, want ik studeer voeding en diëtetiek. Ik zit in het eerste jaar van mijn opleiding en volg deze ook met veel plezier. De keuze voor deze studie was voor mij ook erg moeilijk. Ik heb een tijdje gelopen met een eetstoornis en merk af en toe nog wel dat ik het moeilijk vind om mijzelf iets lekkers te gunnen. Dit is voor mij nog zeker een leerdoel, maar ik zie de zonnige kant van het leven weer en dat vind ik al heel  fijn. Elke stap is vooruit, zelfs een kleine stap."

Kijken jullie mee naar haar eetdagboek?








Zondag:

Ontbijt: 

Havermout! Elke ochtend begin ik met mijn bakje havermout. Vandaag neem ik havermout met de helft halfvolle melk en de helft water. Daarbij doe ik een paar schijfjes bevroren banaan in, aantal nootjes en wat muesli erover en klaar is mijn bakje havermout!



Lunch: 

Dit zijn drie broodjes, 1 met kaas, 1 met gebakken tomaat met Parmezaanse kaas en 1 met chocolade hagelslag. Daarbij drink ik een glas groene thee.

Tussendoor: 

Rond een uur of vier begin ik trek te krijgen. Ik eet een bakje met Griekse yoghurt en een paar aardbeien.

Avondeten: 

Zondag is bij ons restjes dag. Aangezien ik geen zin heb in zuurkool of spaghetti flans ik zelf wat in elkaar. Het worden 2 gebakken eieren, met tomaat, erwtjes en wat witte bonen. Weer wat Parmezaanse kaas erover en ik vind het een prima maaltijd. Daarna eet ik nog wat aardbeitjes.

Tussendoor: 

In de avond geniet ik van mijn toetje. Een bakje halfvolle yoghurt, kaneel, appel en muesli. Ik neem er nog een handje nootjes bij.


Maandag: 


Ontbijt: 

Weer tijd voor havermout. Zelfde ritueeltje als gisteren alleen doe ik er nog een dadel bij.



Lunch: 

4 volkoren boterhammen, waarvan 2 met kaas, 1 met gebakken tomaat met pesto en 1 met chocolade pasta. Zo simpel, maar ik houd ervan.

Tussendoor: 

Chocolademousse van avocado en banaan. Op de Haagse markt had ik avocado’s gekocht die al aardig rijp waren dus heb er een lekkere mousse van gemaakt. Dit eet ik samen met een kiwi erbij.




Avondeten:

In de avond eet ik een soort van couscous. Ik bak een aubergine, courgette, paprika, tonijn en tomaat in de pan en eet daarbij een klein beetje couscous. Zoals je ziet houd ik van simpel. Maaltijd is binnen 15 minuten gemaakt (en binnen 5 minuten op, oeps!) Daarna neem ik nog een kiwi, omdat ik na het avond eten altijd zin heb in iets zoets.

Tussendoor: 

Sorry, weer geen afwisseling. Ik eet weer mijn bakje yoghurt met zelfde spulletjes als gisteren. Ik kan er gewoon niet van afwijken. Het is mijn geniet momentje in de avond. Omdat ik nog zin heb in zoet eet ik een klein stukje pure chocolade.

Dinsdag: 

Ontbijt: 

Je raadt het al. Havermout it is! Geen verdere uitleg nodig.


Lunch:

1 volkoren boterham met komkommer en Parmezaanse kaas, 1 gekookt eitje en 1 zelfgemaakte speltbolletje met wat chocolade pasta.


Tussendoor: 

No nuts no glory! Ik heb een snack aanval en eet daarom een handje nootjes


Avondeten:  

Ik maak een mengsel van zoete aardappel, kipfilet, champignons, sla en een avocado. Uiteindelijk niet zo’n lekkere combi. Maar de buik is wel gevuld.  Ik neem nog wat mango erna.

Tussendoor: 

Kwark met yoghurt. Ik bak een gedeelte van de appel even in de pan en de rest eet ik zo uit het vuistje op. Ik neem er weer muesli bij en wat nootjes.

2 opmerkingen:

  1. Heb zojuist je eet dagboek gelezen Anneloes, je hebt goede eetgewoonte,s,we kunnen een voorbeeld aan je nemen!Zelf start ik ook altijd met havermout, wel deze met wat kruiden thee of rooibos in combinatie met spelt, haver of soya melk ongezoet. Deze melk zit vol proteine en bijgevoegde vitamine,s.Deze tip wil ik je graag geven dit is veel smakelijker als water en een gezonde keuze! Succes met je stage! Hartelijke groetjes, Nolda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb zojuist je eet dagboek gelezen Anneloes, je hebt goede eetgewoonte,s,we kunnen een voorbeeld aan je nemen!Zelf start ik ook altijd met havermout, wel deze met wat kruiden thee of rooibos in combinatie met spelt, haver of soya melk ongezoet. Deze melk zit vol proteine en bijgevoegde vitamine,s.Deze tip wil ik je graag geven dit is veel smakelijker als water en een gezonde keuze! Succes met je stage! Hartelijke groetjes, Nolda

    BeantwoordenVerwijderen