vrijdag 23 januari 2015

Review: De snelle superfood chef + winactie!

“Je mist niet wat je nooit hebt gehad"

De boekpresentatie van de  Snelle Superfood Chef werd gehouden in de Gummmbar in Amsterdam op een druilerige zondagmiddag. Bij binnenkomst werden we verwelkomd met verschillende drankjes in feestelijke glazen. Ik koos voor Kombucha thee, gefermenteerde thee. Ik had het nog nooit geproefd en moest er wel even aan wennen. Samen met de andere bloggers schoven we aan tafel waar al allerlei lekkers stond: speltcrackers met hummus, amandelen, gepofte quinoa met aardbei en nog veel meer.

Tijdens de presentatie lichtte Jesse meer uit over de opzet van het boek, superfoods en het jodiumtekort in Nederland. Tussen de presentaties door werden we getrakteerd op heerlijke recepten van Annemieke de Kroon. Zo kregen we als voorgerecht 'The biet goes on', als hoofdgerecht 'Groentespaghetti'  en als toetje de overheerlijke, maar machtige 'Carobemousse'. En ja, alle recepten waren ook daadwerkelijk lekker: de lauw-warme bietensoep met advocado en hennepzaad, de groentespaghetti met kruidige falafel en als klap op de vuurpijl de carobemousse met een sausje van vanille en mango.

Groentespaghetti met kruidige falafel
De auteurs
De super snelle superfoodchef is het nieuwe boek van Jesse van der Velde en Annemieke de Kroon en draait om het reinigen van het lichaam, detox, door middel van bepaalde voedingsstoffen. Jesse van der Velde is verjongingscoach en wil mensen inspireren hun Maximale Gezondheid te behalen. Annemieke de Kroon is trainer Hormoonfactor en gepassioneerd superfoodkok en blogt op www.dekeukenvanannemieke.nlJesse en Annemieke zijn trots op hun boek en dat snap ik!

De Snelle Superfood Chef
De Snelle Superfood Chef bestaat uit twee delen. Het eerste deel van het boek gaat over het reinigen van het lichaam door middel van bepaalde voedingstoffen. Het boek inspireert je om je gezondheid naar een hoger niveau te tillen door bepaalde voedingstoffen te mijden (bijvoorbeeld gluten of suiker) en andere voedingsstoffen toe te voegen aan je dagelijkse eetpatroon. Voeding heeft invloed op je hormoonhuishouding en vitaminen en mineralen ondersteunen het immuunsysteem. In het boek worden superfoods en hun eigenschappen belicht. Het geeft verschillende keuzemogelijkheden zodat je zelf kunt kiezen welke superfoods bij jouw lichaam en lifestyle passen. Het unieke aan het boek is dat alle recepten in de blender kunnen worden gemaakt. Het leuke is, is dat het makkelijk geschreven is en dat na een uitgebreide uitleg over superfoods en hun voordelen je deze makkelijk in praktijk kunt brengen

Carobemousse

Dat brengt ons bij het tweede deel van het boek dat uit recepten bestaat en is geschreven door Annemieke. Na haar eerste boek dacht ze: "Fantastisch om dit een keer gedaan en ervaren te hebben, maar dit was eens en maar nooit weer!". Toch begon het weer te kriebelen en het resultaat zijn 80 nieuwe recepten die allemaal in de blender te bereiden zijn. Naast praktische tips over o.a smaak en keukentools zijn de recepten in verschillende categorieën ingedeeld. Zo heb je Fruitfeestsmoothies zoals "Goeie Tijming", Superfoodijsjes zoals "Braamblijijs" en Saladjars met salades zoals de "Feestsalade". Daarnaast zijn er ook nog  Smuicies, Blend-iT soepen, Superfoodtoetjes en nog veel meer verassende recepten uit de blender. Het leukste is dat de recepten ook nog eens leuke en aansprekende titels hebben!

Nadat ik thuis het boek in een ruk heb uitgelezen en verrijkt ben met een dosis nieuwe informatie over Superfoods, ben ik de keuken ingegaan om een van de recepten uit gaan proberen. En ja, de romige bloemkoolsoep is ook een succes. Nu ben je natuurlijk zelf ook razend benieuwd geworden naar dit leerzame boek. This is your lucky day: wij mogen twee exemplaren weggeven!

Winactie
Wil jij een exemplaar van de Snelle Superfood Chef winnen? Ga dan naar onze Facebook-pagina en like onze pagina én like en deel het facebookbericht over de winactie. En wie weet ben jij een van de gelukkige winnaars. Vrijdag 30 januari maken we de winnaars bekend.

Niet gewonnen of kun je niet wachten? Bestel het boek dan snel hier bij Bol.com

Liefs,

Robin

5 opmerkingen:

1. Wat lijkt me dit een Super leuk boek!! Heb helaas geen facebook :( Toch zou ik heel graag dit boek willen winnen om wat gezonder en lekker te gaan eten/leven. 2015 is al een poosje bezig, maar ik hoop er toch echt MIJN jaar van te maken :) Durf ik te hopen dat ik toch een kansje maak?

BeantwoordenVerwijderen