donderdag 31 maart 2016

Eetdagboek van Robin en Naomi

Wij vinden het zelf altijd ontzettend leuk om eetdagboekjes van andere foodies te lezen. Daarom besloten we om een week lang bij te houden wat we eigenlijk allemaal eten. In dit eetdagboek kun je meer lezen over wat wij afgelopen week hebben gegeten. Kijk je mee?














Maandag (Robin)

Nadat ik ben opgestaan, drink ik direct een enorm glas water en zet snel mijn havermout met peer, banaan en speculaas- en koekkruiden in de oven. Dit maak ik de avond van te voren al klaar, zodat ik kan gaan douchen en meteen daarna mijn ontbijtje klaar. Echt easy peasy! Als het uit de oven komt, strooi ik er nog een eetlepel gebroken lijnzaadjes doorheen en drink ik daarbij een glas brandnetelthee.


Standaard eet ik op mijn werk rond half 11, echt je kunt er de klok op zetten, twee stuks fruit. Vandaag 2 kiwi’s, mijn lievelings!
Ik sterf van de honger rond 13.00 uur en kan niet wachten om mijn salade te eten. Het is eigenlijk een restje van gister. Vind ik makkelijk, want heb dan 's morgens langer de tijd om uit te slapen. Gemengde sla met komkommer, paprika, zalm en limoendressing, best lekker. 

Op mijn werk eet ik altijd rond een uurtje of half 3 mijn tweede snack. Vandaag neem ik een zelfgebakken haverkoek en een paar stukjes komkommer met groentespread van Zonnatura.


Ik kom thuis en moet nog koken. Snel eet ik twee maïswafels en een doosje rozijnen. Sorry can't help it, maar ik heb tijdens het koken altijd zoveel trek. Stiekem snoep ik ook alvast wat sperziebonen uit de pan. Ik maak een curry met zelfgemaakte currypasta, kokosmelk, paksoi, taugé, sperziebonen en venkel.  Nog 100 gram haverpasta erbij en heb voor twee dagen eten.  Joh dit is smullen! 
Na een mega berg afwas, sorry laat dit nog wel eens staan... Snack ik nog snel een handje verse bosbessen en een doosje rozijnen voor ik ga sporten.


Na het sporten eet ik nog een bakje havermout met rauwe cacao en wat bosbessen. Zo lekker vind ik dit voor het slapen. Ik heb nog twee repen chocolade en een pak oreo's liggen, maar ik eet toch liever dit, hahahaha! :-)

Dinsdag (Robin)

Ik sta op en drink een glas met water en het sap van een halve citroen. Als ontbijt eet ik een appeltaart havermoutje. Havermout met havermelk, koek- en speculaaskruiden + appel, rozijnen & lijnzaad. Still one of my favs. Daarbij drink ik een mok brandnetelthee. 


Ik ga met een vriendin naar de bioscoop naar de film Knielen op een bed van violen. Een goede film, maar wel erg lang! Als ik naar Tuschinski loop, krijg ik super trek in een groene juice dus ik haal snel bij Marks&Spencer een smoothie met o.a. ananas en boerenkool. Tijdens de film drink ik de juice, die erg zoet is, snoep ik een stukje zelfgemaakte brownie van zoete aardappel en drink ik een flesje water.


Naomi en ik doen 50 days of Green Hapiness en daarin zitten ook voedingsschema's. Vaak gebruik ik deze als inspiratie of maak ik met de ingrediënten van het recept mijn eigen recept. Als lunch maak ik een salade met veldsla, gegrilde aubergine uit de oven, linzen en granaatappelpitjes. Ook maak ik zelf een dressing! As usual is het weer giga veel, dus over mijn lunch van morgen hoef ik niet na te denken!

Tussendoor drink ik een mok venkelthee en snoep wat rozijntjes en nog een stukje zoete aardappelbrownie (zo lekker!). Later drink ik nog twee mokken muntthee en eet een mineola. Die vind ik zo lekker, beetje zoetzuur. Mjam!


Mijn avondeten is de curry van gister, maar nu met twee stukjes gegrilde kipfilet. Ik geef mijn eigen draai aan 50 days of Green Happiness en af en toe eet ik een stukje zalm of gegrilde kipfilet. Na het eten neem ik nog een handje verse blauwe bessen. Joh, hier ben ik zo verslaafd aan! 

Na het avondeten drink ik nog een paar mokken thee! Ik zit verder nog propvol van het avondeten, dus ik laat het hierbij :-)

Donderdag (Robin)


Ik sta op en drink direct een glas met citroensap en ga een uur sporten. Daarna ontbijt ik laat met havermout uit de oven met geraspte appel, banaan en rozijnen en een mok brandnetelthee.


Ik werk de hele ochtend aan mijn CV en tussendoor eet ik 3 maiswafels met groentespread van Zonnatura en 1 maiswafel met appel-perenstroop.

Ik lunch met de lefrovers van mijn volkorenpasta met aubergine, basilicum en edelgistvlokken van gister. Het is niet heel veel en ik eet daarna nog een doosje rozijnen en drink hierbij een mok verse muntthee.

Ik schrijf nog wat artikelen voor de blog en drink hierbij nog een mok verse muntthee en eet een stuk zoete aardappelbrownie.


Ik ga met een vriendin shoppen in Amsterdam en neem een zelfgebakken havermoutkoek mee voor onderweg.

Diner is pompoen met amarant en boerenkool. Alweer voor 2 dagen, dus morgen heb ik het makkelijk :-)

Zondag 1e paasdag (Robin)

Jaaaa Pasen! Vandaag mag ik naar DGTL om daar hun Vega Food te proberen. Zoveel zin in. Ik begin de dag met een groot glas water met citroen. Daarna ontbijt ik met een groene smoothie met 150 gram spinazie, een halve komkommer, blauwe bessen, een banaan en dadels! Even wat groenvoer naar binnen werken :-)


Ik lunch met een havermoutje uit de oven met bramen, lijnzaadjes en wat honing. Vlak voor ik bij DGTL naar binnen ga, eet ik nog een stukje zoete aardappelbrownie.


Na wat dansjes op DGTL krijgen we uitleg over het 100% vega concept (hoe vet tof?) en mogen we proeven! Ik krijg een hele lekkere smoothie uit kokosnoot met kokos, mango en banaan. Ook proef ik een knolselderijsoepje en een toastje met zelfgemaakte kruidenboter en heel veel knoflook! Super lekker! Daarnaast eet ik een halve vega burger, die echt HEMELS is. Vind het zo tof dat DGTL vega is gegaan en al het eten is heerlijk! Onderweg naar huis drink ik een kopje rooibosthee van Julia's. 


Bij mijn ouders ga ik lekker gourmetten en ik eet heeeel veel zuurdesemstokbroodjes met kruidenboter, wat stukjes zalm en kip, en ik gril heel veel groenten. Als toetje eet ik twee! :-) plakken suikerbrood met verse aardbeien. Wat een heerlijke paasdag!

Maandag 2e paasdag (Naomi)

Vandaag geen uitgebreid paasontbijt voor mij. Ik ontbijt met mijn favoriete havermout-ontbijtje. Uit de oven met frambozen & banaan. Zoo lekker! 



Mijn dag bestaat verder uit studeren, studeren, studeren. Ik heb morgen een belangrijke herkansing en moet dus flink aan de bak!

Tussen het leren door eet ik af en toe een paar paaseitjes (onmogelijk om daar niet van te eten als het in huis is) en neem ik een plak zelfgemaakt bananenbrood.

Als lunch heeft mijn vader een pompoensoepje klaargemaakt en deze eet ik met 2 speltboterhammen. Lekker erin dippen!

Rond 19:30 ga ik uit eten met mijn vader en zusje bij de Mexicaan. Ik eet twee enchilladas, met tonijn en kip. Ik zit propvol echt, maar wat was het lekker!



De rest van de avond zit ik nog steeds propvol en drink ik een paar koppen (groene) thee!

Woensdag (Naomi)

Ik sta op bij mijn moeder en besluit om thuis te ontbijten. Thuis kan ik lekker mijn eigen ontbijtje maken met havermout.

Zodra ik thuis ben maak ik het ontbijtje dan ook gelijk (havermoutpap met frambozen, cacao en blauwe bessen, en flink wat lijnzaad en chia-zaad). Ik drink daarbij een kop gemberthee.



Vandaag ben ik hard aan het studeren voor mijn tentamens en dit vraagt veel energie waardoor ik rond 11:00 alweer mega honger heb. Ik neem een plak citroen-cake uit het boek van UitPaulinesKeuken. Erg lekker!


Als lunch neem ik 2 speltbroodjes met groentespread (paprikaspread van Zonnatura, heel lekker!) en eet ik nog een kiwi. Ik drink daarbij een glas Flevo appelsap.

M'n zusje en ik koken vanavond samen en hadden zin in veel groenten. Voor het koken besluit ik eerst nog even te sporten. We hebben daarna courgetti gemaakt met een zelfgemaakte tomatensaus met nog meer groenten en veel verse basilicum. Jummie!



Na het eten heb ik geen honger meer en eet ik verder niets! Ik ga weer hard studeren en neem weer een paar lekkere zelfgemaakte gember-kurkuma thee.

Dat was onze week!

Liefs,

Robin en Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten