maandag 21 augustus 2017

Jessica's Soulfood #04

Ik ben Jessica Young. Voor Three Girls One Kitchen ga ik om de 4 weken een dagboekje delen. Superleuk om met jullie mijn dagboekjes te delen. Ik hoop via die weg dat ik jullie kan inspireren om bewuster te worden van wat je eet en drinkt. Natuurlijk is het bij mij echt niet altijd even gezond. Ook ik houd van een frietje of wat chocolade op zijn tijd! Maar probeer daarin wel een balans te vinden.

Maandagochtend, de week is weer begonnen. Althans. Ik heb als ondernemer geen weekenden dus mijn vrije dagen zijn heel wisselend. Toch voelt deze maandag wel zo. Ik mag namelijk na een zomerstilte weer aan de slag in de keuken als kok, bij Meetingplaza Utrecht. Zoals jullie misschien inmiddels weten ben ik niet alleen kok, maar organiseer ik ook kookworkshops in Utrecht. Vandaag staat mijn week dagboek weer online en heb ik weer een lekker recept voor jullie klaarstaan! Enjoy!





Maandagochtend start ik met een cappucino, gemaakt van; havermelk, caffeïne vrije koffie en een beetje kaneel. Bij Keek ben ik lekker aan het werk achter mijn laptop. Als lunch eet ik een tonijnsalade met 2 boekweitcrackers, een banaantje als tussendoortje en in de avond gebakken zoete aardappel blokjes met een bio hamburgertje en rode bieten/ui/appelazijn/olijfolie salade.
Voor het slapengaan tik ik nog een eitje.


Op dinsdag geen ontbijt en fiets ik vol energie naar mijn kookstudio. Bijzondere dag want vandaag mag ik als verrassing – en in samenwerking met Make A Wish Nederland – een kookworkshop organiseren voor Aafke, een meisje van 12 jaar. Zij en haar gezin eten allemaal vegetarisch en dat is dan ook het thema van vandaag! Omdat ik druk in de weer ben met alles klaarzetten eet ik pas rond twee uur. Ik bak 2 eitjes, maak een spinaziesalade en drink bij bagels &beans een golden almond drink (ook wel bekend als gouden melk).




Woensdag is een luierdag. Ik besluit om lekker vanuit huis te werken. Mijn website is inmiddels al flink onder handen genomen en veranderd. En ik heb ook iemand gevonden die voor mij een nieuwe logo aan het maken is. Volop beweging achter de schermen! Ik maak 4 kastanjemeel pannenkoekjes, drink een kop thee en ga aan de slag. ’s Middags lunch ik samen met mijn vriend. We maken een tomatensoep, bakken een paar reepjes bio bacon en eten een aantal crackers met whole food pindakaas. Lekker combi zal je wel denken ;-)  Was wel lekker inderdaad.


Donderdag vroeg in de ochtend vertrek ik naar Meetingplaza om weer een dag te koken. Daar ontbijt ik een schaaltje havermout, aangemaakt met water, honing, kaneel, walnoten en een paar vijgen. Samen met een kopje groene thee. Als kok ben je constant aan het proeven dus heb ik pas later op de dag trek. In de middag eet ik een salade met quinoa en zoete aardappel, een geroosterde paprikasoep en drink ik munt water. In de avond maak ik kippendij, gestoofd in witte wijn, samen met rijst en salade.



Vrijdag wederom weer een dag koken en gestart met havermout. Als lunch haal ik beneden bij de visboer een haring en eet ik weer een salade met amaranth crackers. Oja en een eitje. Als tussendoortje eet ik wat groentechips en in de avond gaan we uiteten bij GYS. Daar bestel ik een burger met frietjes en gember thee.


Zaterdag was weer een luierdag. Laat wakker en geen zin om moeilijk te doen. Ik snijd een mango in stukjes en eet dit samen met 2 crackers met pindakaas. Als lunch eet ik bij KEEK een stuk haverbrood met wortel en een spinazie munt soep (lekker!!!!). In de avond maak ik rijstnoodles met zelfgemaakte satésaus van amandelmeel, kroepoek en groene salade.


Zondag meet ik met een vriendin bij bagels &beans. Daar bestellen we een tapas voor 2. Echt een aanrader want je krijgt van alles wat. Dit eet ik met een oatie bagel. Omdat we daarna nog zin hebben in iets zoets, neem ik een pecanpie taart. Geheel vegan en heel mild qua zoet. Wat ik fijn vindt. In de avond eten we gebakken champignons, zoete aardappel, rode bieten.





Tot slot het recept van deze week!

Liefs,

Jessica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten