vrijdag 19 mei 2017

Jessica’s Soulfood 01


Ik ben Jessica Young. Voor Three Girls One Kitchen ga ik om de 4 weken een dagboekje delen. Superleuk om met jullie mijn dagboekjes te delen. Ik hoop via die weg dat ik jullie kan inspireren om bewuster te worden van wat je eet en drinkt. Natuurlijk is het bij mij echt niet altijd even gezond. Ook ik houd van een frietje of wat chocolade op zijn tijd! Maar probeer daarin wel een balans te vinden.


Young Workshops

Ongeveer 4 jaar geleden ben ik gestart als voedingscoach om mensen te helpen met afvallen, aankomen en met verschillende gezondheidsklachten. Na een tijd zelf ziek geweest te zijn wilde ik op zoek gaan naar een andere manier – dan medicatie – om mijn lichaam te helen en weer fit te krijgen. Na het volgen van een studie heb ik mijn bedrijf Young Workshops opgericht en ben ik werkzaam in regio Utrecht. Ik geef interactieve presentaties over voeding én organiseer kookworkshops waar beleving en bewustwording centraal staan.

Mijn vader komt uit Amerika en is Joods. Ook komt een deel van mijn familie uit Israël en heb ik veel vrienden met een andere afkomst. Mijn interesse in andere culturen, feestdagen en wat zij eten/drinken of hoe zij met voedsel omgaan, vind ik ontzettend boeiend. Dit komt dan ook terug in mijn kookworkshops.

Wat ik het allerbelangrijkst vind is om mensen te prikkelen en vragen te laten stellen en na te denken over de verbinding tussen voeding en ons lichaam (bewustwording). Maar ook kennis te laten maken met verschillende smaken, kleuren en geuren.

Maandag 

Vandaag ben ik op pad voor werk. Ik werk vaak in een café omdat ik dit een fijne omgeving vind om in te werken. Ik start met een flinke glas gember thee. Als lunch eet ik een salade met wilde zalm van Bagels & Beans. Als tussendoortje een naked reepje en tot slot als avondeten een maaltijdsalade met geroosterde wortel en kurkuma bloemkool.



Dinsdag 

Vandaag start ik de dag met heerlijke havermout. Verwarmend en vullend als ontbijt. Daar meng ik wat honing doorheen en anijszaadjes. Maar Keltisch zeezout voor de mineralen. Als lunch eet ik 4 boekweitcrackers met tomatenpesto en kipfilet plakjes. Daar drink ik een glas water bij. Als tussendoortje eet ik een appeltje en als avondeten heb ik de mazzel dat mijn schoonmoeder kookt…wat resulteert in een hamburgertje, gestoomde bloemkool en gebakken spinazie!


Woensdag 

Ik word wakker met weinig trek en besluit later op de ochtend te eten. Luisteren naar je lichaam is erg belangrijk, ga niet jezelf forceren om ’s ochtends te eten als je geen trek hebt. Als tussendoortje eet ik vandaag een handje pecannootjes. Als lunch een verwarmend courgette soepje met kurkuma en wat boekweitcrackers. Ook eet ik daar 2 eitjes bij. Als avondeten eet ik buiten de deur, vanwege een werkafspraak. We eten een salade met makreel en pijnboompitjes. Vandaag heb ik ook een flesje water mee omdat ik vaak vergeet te drinken…



Donderdag 

Vandaag start ik de dag met een glas muntthee. Ik heb een plantje staan waar ik af en toe steeltjes vanaf knip. Ik drink dit zonder honing, dat vind ik het lekkerst. 


Als lunch eet ik 4 boekweitcrackers met tomatenpesto en 2 gekookte eitjes (zacht gekookt). Als tussendoortje een banaantje en wat nootjes. Vandaag moest ik een lezing geven over voeding dus heb ik na de lezing bij het bedrijf wat gegeten. Ze hadden schalen staan met groente en dipsausjes en ook Bruschetta met groente en kaas uit de oven. In de avond nog een klein stukje pure chocolade (99% Vivani). Proeft heel bitter, maar geloof mij, je went eraan!

 


Vrijdag 

Vandaag heb ik veel werkafspraken buiten de deur. Ik besluit het ontbijt even over te slaan omdat ik weer weinig trek ervaar en drink bij Bagels & Beans eerst een kopje muntthee. Later op de ochtend drink ik een Chai Latte met amandelmelk. Ik verdraag koemelk niet goed dus als ik de kans krijg om dit aan te passen dan doe ik dat ☺ Als lunch eet ik een haring, gesneden met uitjes en zuur! Heerlijk voor de eiwitten en vetten. En als avondeten ben ik naar de Japanner geweest met vrienden. Een uitgebreide 6 gangen menu…waar je echt heel vol van wordt. De volgende dag wel wat last van mijn lichaam. Ik kan suikers niet heel goed verdragen dus waarschijnlijk was dit teveel voor mij.


Zaterdag 

Vandaag voelde ik met niet top fit. Wat ik al zei, waarschijnlijk door teveel suikers in de sausjes en rijst bij de Japanner. Ik eet een klein handje pistachenootjes en drink een paar glazen water. Als lunch eet ik een omelet met champignons en een appeltje. Als tussendoortje eet ik vandaag 2 gekookte eitjes en drink ik een decafé cappuccino. In de avond heb ik toch weer iets minder goed gegeten want frietjes, bloemkool en een gehaktballetje stonden op het menu. Wederom had ik de mazzel dat er na een werkdag voor mij gekookt werd (ik klaag zeker niet!).



Zondag

Vandaag ben ik de dag begonnen met een banaantje, 2 gekookte eieren en 2 crackers met honing. Ook heb ik weer een glas water en kop muntthee gedronken. Vandaag ga ik genieten van een heerlijke salade met makreel en rode bieten… een peer als tussendoortje en als avondeten maak ik een stoofpot met verschillende groente en kippendijvlees. 


Liefs,

Jessica

Geen opmerkingen:

Een reactie posten