zondag 9 juli 2017

#33 Persoonlijk Photo Diary: Lissabon, etentjes & leuke events

Hoi lieve lezers! Er is weer een week voorbij gevlogen. We hebben de afgelopen tijd zoveel leuke dingen gedaan. Zo is Robin o.a op twee leuke events geweest van Hello Fresh, zijn we na Cyprus weer herenigd en zijn al 2x uit eten geweest, onder andere bij Studio-K in Amsterdam en bij Pizzaworks in Hoofddorp en is Robin ook nog eens een paar dagen in Lissabon geweest. Daarnaast zijn we achter de schermen heel druk bezig met onze plannen voor de toekomst. We zijn enorm gemotiveerd om keihard aan de slag te gaan de komende tijd voor onze blog. Dit betekent, veel nieuwe recepten, elke week op zondag de diary, de leukste hotspots in Amsterdam en omstreken (we zijn de vaste bloggers geworden voor Social Deal in de omgeving van Haarlem, hoe leuk!) én nog veel meer leuke artikelen. Daarnaast zijn we ook nog steeds heel druk bezig met onze nieuwe website. Het duurt al best lang, maar we willen dat het er natuurlijk perfect uitziet! We zijn nu al benieuwd wat jullie er van vinden. We hopen de website na de zomervakantie te kunnen lanceren. 

Kijken jullie mee naar onze afgelopen weken?



Alweer een tijdje geleden ging ik naar het Foodtalks event van Hallo Fresh en schreef er een blog  over! 

IJS! Wie word er niet gelukkig van? Gelukkig hebben ze ook veganistische smaken bij Yscuypje. Wij namen mango en framboos! 


Mijn zusje Aimee was jarig en daar hoort taart bij. Wij zijn allemaal dol op de Red Velvet Cake van Majesteit Taart ; die is helaas alleen niet vegan, dus haalde Robins moeder daar een vegan chocoladetaart. Lekker!!!

Samen met Eline naar Lentekabinet! Zo een leuk feestje, echt. Aanrader!

Ondertussen koken we ook af en toe nog wel eens. Zoals deze quinoa salade met andijvie, aubergine, granaatappelpitten en falafelballetjes. 

Samen fietsen met River en Shannen

Samen met zus en moeder kleding verkopen op de IJhallen.

Robin ging naar de Zon op Blijburg....

Waar ook een heel mooie zonsondergang was. 


Gewokte groenten met sojasaus en sesamzaadjes. 

Mijn lieve fruitmonster. Je maakt hem blijer met een stuk fruit, vooral banaan, dan wat dan ook. Zo trots op dit jongetje! 

Samen met Wessel ontbeet Robin bij Bakers&Roasters met deze acai bowl! 

Pizza bij Il Sogno met Robins zusje. Vegan, dus zonder mozzarella! 


Robin ging naar het openingsfeestje van 5&33 met het thema Sicilian Nights. Hoe lekker zien deze taarten eruit. Wauw! 

Voor Robin een vegan mushroomsoep. Echt heerlijk! 



Lissabon

Yes! Lissabon stond altijd al heel hoog op mijn lijstje en ik ging er heen. Samen met mijn tante verbleef ik 4 dagen in deze prachtige stad, waar ik instant verliefd op ben geworden. Leuk he deze typische trammetjes. Een ritje door de stad is echt een aanrader. Wij namen het trammetje al om 08:00 's ochtends en konden toen de hele rit zitten. Toen we terugkwamen na de rondrit van 1 uur stonden er immens lange rijen. Doen, maar sta er maar wel extra vroeg voor op is mijn tip! Binnenkort deel ik ook een blog met al mijn tips voor chille (vegan) restaurants en hotspots in Lissabon.


Time Out Market is de Foodhal van Lissabon. Heel leuke vibe en ontzettend lekkere eten! 

Vegan is soms een klein beetje lastig op vakantie, maar voor mij een groentesoep en verse aardappelwedges! 

Prachtig! 

Vegan Tibetaans eten bij os Tibetanos. Zo lekker en het hele bord kostte maar 7 euro! 



Bij Psi hadden we deze vegan curry. Het is het oude vegetarische restaurant van Lissabon en in de avond is er live muziek! 


Het liefst begin ik de dag met een juice. Deze had ik bij Liquid Smoothies samen met een veganistische pumpkinpie. 



Wij hadden een hotel in het midden van Lissabon met een zwembad op het dak. Ik kan dit alleen maar aanraden, want het is zo fijn om na een dag in de stad gewandeld te hebben even te kunnen chillen bij 'le swimmingpool'. 

Bij Casteo de S. Jorge heb je prachtig uitzicht over Lissabon. In de verte zie je de Ponte 25 de Abril, die ervoor zorgt dat het uitzicht wel wat weg heeft van San Fransisco. Spotten jullie ook 'Cristo Rei' in de verte? 

Mega, mega lekkere pizza's bij In Bocca al Lupo. Helemaal vegan, met vegan kaas van lupine. Ik heb nog niet zo een lekkere pizza gegeten. Het tentje is onwijs leuk ingericht, met open keuken steenoven en zit in echt een van de leukste wijkjes van Lissabon. Ik was erover uit. HIER wil ik wonen. 

's Avonds gingen we nog even naar een dakterras Lost In. Wij hebben de zon onder zien gaan. Hier kun je als vega ook heerlijke Curry's en Thais eten bestellen. 


Bij het industrieterrein LX Factory vind je toffe conceptstores en heel veel restaurantjes. Wij aten deze vegan Caponata wrap bij The Therapist. 


Super lekker heb ik ook gegeten bij Pachamama. Hoe mooi is de inrichting met de prachtige muurschildering? Alles is vers, biologisch en je vind er diverse vega(n) gerechten op de kaart. 


Vegan pumpkin risotto en een sap van watermeloen en munt. 

's Avonds liepen we nog even langs de boulevard en genoten we in ligstoelen van het uitzicht. Spot jij de Ponte 25 de Abril en Cristo Rei in de verte? Er hangt 's avonds een geweldige sfeer langs de taag en er was zelfs nog een tof feestje. Gewoon vanuit het niks een DJ-booth en dansende mensen. Top!

Een wandeling in Belem, daar mogen natuurlijk de Pasteis de Belem niet bij ontbreken. Niet zo vegan, maar wel ontzettend lekker! 


Ik was samen met mijn zusje uitgenodigd voor het Hello Fresh Festival bij Landgoed Olmenhorst in Lisserbroek ter ere van het 5-jarig bestaan. Toen we aankwamen mochten we eerst brunchen tussen de appel- en perenbomen. Kijk hoe idyllisch! Liefde hiervoor! De blog over dit event komt snel online. 

Naast de brunch mochten wij ook deelnemen aan een van de workshops. Wij kozen er voor om zelf ijs te maken met behulp van stikstof bij Glacier Fou. Wij maakten sorbetijs met o.a. watermeloen, abrikoos en verse munt. Lekker! 


Op het festival kon je meerdere workshops volgen en daarnaast genieten bij een van de keukens op wielen voor een lekker maaltje. Live-muziek en vergetengroentenbingo? Check! Super leuk festival voor jong en oud. 

Ondertussen, terwijl Robin op het Hello Fresh event was, was Naomi bij het 'Leef je mooist leven' event van Michael Pilarcyzk en Mick Bröcker. Mick woont in Nepal en heeft zijn leven hier in Nederland achtergelaten om daar te zorgen voor weeskinderen die hun huis verloren zijn tijdens een aardbeving. Hij heeft een stichting opgericht, de Ombir Foundation om geld in te zamelen voor de bouw van een nieuw weeshuis. Echt een prachtig initatief. 

Marieke en ik zijn op het idee gekomen om voor de Ombir Foundation van Amsterdam naar Parijs te fietsen, om op die manier geld in te zamelen voor het weeshuis in Nepal. We zoeken hiervoor sponsoren die ons en de Ombir Foundation willen steunen! Je kunt een donatie geven op onze website Cycling for Children Daarnaast kun je ons ook volgen op Facebook en op Youtube. Alvast super bedankt!

Mmmm we hebben de smoothiebowls ontdekt. Het recept komt morgen online! 

Ook maakte ik (Naomi) dit pindakaas, havermout ontbijtje. Heel apart dat ik ineens pindakaas lust terwijl ik dit nooit lustte vroeger. Ik stop het nu zelfs door de havermout zo lekker vind ik het! Vreemd hoe smaken ineens kunnen veranderen. 

Naomi gaat sinds kort naar een yogaschool in Zaandam, Yogadreams. Heerlijk! 

OMG! Dit ziet er toch uit als de hemel. Naomi heeft met haar zusje de meest lekkere ijssalon ooit ontdekt. Di Fiorentina ligt in Heiloo en heeft echt zulk lekker ijs met de meest grote bollen. Je moet echt de spicy cookie uitproberen, hemels! 

Kijk dan even.. dit wil je toch iedere dag.

Naomi werkt sinds kort als bezorger bij Thuisbezorgd en fietst dan heerlijk langs de grachten. Amsterdam is zooo leuk! 

Afgelopen woensdag hebben wij gegeten bij Studio-K, een super leuke hotspots in Amsterdam Oost waar we snel meer over vertellen op de blog. Robin at een vegan recept met artisjok, asperges, aardappeltjes en dipjes. Heerlijk!

Vanbinnen ziet Studio-K er ook zo mooi uit!

Dit toetje met passievrucht ijs wat echt HEAVEN!

Ook Naomi at artisjok, maar dan de vega versie met patatjes en pecorina kaas. Jum!

Het was heerlijk weer woensdag dus we konden lekker in het zonnetje zitten buiten <3

Ik word zo intens blij van mooi weer. Kijk hoe heerlijk dit ondergaande zonnetje is! 

Lang niet geweest, maar nog steeds favoriet: Beter&Leuk  op de Eerste Oosterparkstraat in Oost. Robin bestelde deze boekweitpannenkoekjes met vers fruit en zaden. 

Hieperdepiep. Robins zusje Shannen is 23 en dat vierden we met cocktails en sushi! 


Gisteren stonden we, na lange tijd weer eens in de keuken en bakten deze lekkere vegan Indiase groenteflapjes. Het recept komt snel online. 

In de avond mochten we weer lekker uit eten, deze keer in Hoofddorp bij Pizzaworks. 

Mmmm heerlijk genietende van de pizza's! 

Wij zijn echt zooo dol op de Italiaanse keuken. We kregen het alleen bijna niet op, propvol!

Op de terugweg fietste ik (Naomi) naar huis en kwam de meest mooie luchten tegen. Wauw, wat kan Nederland mooi zijn! 

Dit was onze week. Wat waren jouw geluksmomentjes?

Liefs,

Robin en Naomi 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten