vrijdag 4 december 2015

Gezonde groene smoothie: Spinazie, ananas en lijnzaad

Groene smoothies bieden je gezondheid veel voordelen. Bladgroenten zitten vol met chlorofyl. Chlorofyl heeft ontgiftende eigenschappen en is goed voor je verteringsstelsel, immuunsysteem en bloedvatenstelsel.  Daarnaast zuivert het je bloed en voorziet het je bloed ook van meer zuurstof, waardoor je meer energie krijgt. Door bladgroenten in een smoothie te gebruiken, wordt het chlorofyl bovendien ook nog eens een stuk beter opgenomen in je bloed. Het eten van voldoende groente (en fruit) helpt om je lichaam op lange termijn gezonder te houden en daarnaast geeft het je meer energie en krijgen je huid, haar en nagels ook nog eens een boost!


70 groene smoothies

In het boek 70 groene smoothies van Marjolein van der Velde kun je alles lezen over groene smoothies en hun voordelen. Daarnaast vind je er 70 recepten die ervoor zorgen dat je je dagelijkse portie groente en fruit in een handomdraai binnenkrijgt!

Deze groene smoothie met ananas, banaan en spinazie bevat ook lijnzaadjes. Lijnzaad werkt ontzettend goed voor een goede stoelgang. Daarnaast bevat het ook veel vezels.






NODIG: (voor 1 persoon)
- 1 rijpe banaan
- 3 handen spinazie 
- 100 gram ananas
- 1 eetlepel (gemalen) lijnzaad

HOE: 
- Laat de lijnzaadjes ongeveer 10 minuten wellen in een laagje water.
- Doe de ananas en de banaan in de blender. Voeg water toe tot ongeveer de hoogte van het fruit en blend tot een egale massa.
- Voeg de spinazie en gemalen lijnzaad toe en blend tot er een gladde groene smoothie ontstaat. Vind je de smoothie te dik? Voeg dan nog wat extra water toe.

Enjoy!

Liefs,

Robin

Ben jij benieuwd geworden naar dit smoothieboek? Je kunt hem voor maar 23,95 kopen bij Bol.com


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen